Mnogi podjetniki so v zadnjih mesecih svoja podjetja popolnoma transformirali. Velika večina zato, ker je bila to enostavno stvar preživetja, a mnogi med njimi so se verjetno že dalj časa zavedali, da so določene spremembe nujne in da bi jih v kratkem morali uvesti v vsakem primeru. Ukrepi zaradi korone so zato marsikoga porinili v pravo smer, marsikoga pa žal tudi v propad.

Če bi rekel, da so časi nenavadni, bi bil podcenjujoč. Za podjetnike, pravzaprav za vse, se nekaj takega dogaja prvič. Ukrepi držav, ki temeljijo na globalnem strahu pred virusom, imajo na gospodarstva velikanski vpliv. Celoten učinek tovrstnih politik bo viden šele jeseni in spomladi, posledice pa bomo čutili verjetno še leta, če ne desetletja.

Ne glede na to, ali sem vam zdijo ti ukrepi smiselni ali ne, ali je nevarnost okužbe z virusom res tako velika ali ne, so ukrepi tu in težko se jim izognete, še bolj pa je pomembno, da vplivajo tudi na vaš posel in hočeš nočeš se moramo prilagoditi. Podobno, kot so se morali vrhunski mojstri statev, na katerih so svoj čas izdelovali blago, posloviti od svojega posla, saj so jih zamenjali popolnoma avtomatizirani stroji in so bili enostavno primorani poiskati drug poklic. Podobni procesi se dogajajo v poslu ves čas, res pa je, da takega globalnega premika že lep čas nismo imeli. Edino, kar je bilo približno podobno, se je zgodilo po 9/11.

In kako transformirati podjetje? Veliko prijateljev in znancev, ki so prav tako podjetniki kot jaz, pove, da uporabljajo vedno več online orodij. Če je bilo še nedavno nazaj dovolj, da imate spletno stran, FB in da pošiljate emaile, najverjetneje danes uporabljate tudi zoom ali kaj podobnega, spremljate webinarje ali jih celo pripravljate sami, snemate razne vide-e z vsebino in podobno. Platform, na kateri »ste lahko« je vsaj 10, in odločiti se, katere so uporabne in katere ne največkrat zreduciramo na tiste, ki jih uporabljamo sami in tiste, ki nam jih znanci priporočijo.

Tudi sam sem digitaliziral določene vsebine in odločitev za to, katere so primerne, smo sprejeli v s pomočjo podjetja IT Melona, ki se ukvarja z digitalnim marketingom. Prečesali smo marsikakšne podatke. Dejstvo je, da je s tem ogromno dela in seveda tudi nekaj stroškov in postopki nikakor niso enostavni. Če želiš stvari narediti sam, je seveda ceneje, a je navadno tudi kvaliteta temu primerna. Vrhunska produkcija seveda stane, ni pa dovolj. Še bolj pomembna je vsebina in tu se mora vsak podjetnik pač vreči v proces, lahko pa se tudi v tem segmentu prepusti coachu ali svetovalcu, ki mu pomaga čez proces in ga vodi in tako se lahko podjetnik res skoncentrira na svoj posel.

Svetujem, da tudi vi razmislite, kaj vse je smiselno transformirati, oziroma digitalizirati. Kjer nimate znanja ali ne obvladujete procesov, pridobite pomoč. Skoncentrirajte se najprej na prodajo, stroške boste optimizirali kasneje.  Čas hitro teče in za mnoge bodo dobri odgovori na ta vprašanja pomenili stvar preživetja, nekatera pa bodo seveda v novih razmerah prepoznali nove priložnosti in prosperirali.

Za konec naj povem, da je pomembno ohraniti trezno glavo in organiziranost procesov. Dovolj časa namenite razvoju v kar so transformacije seveda vključene. Pridobite nova znanja, ne samo strokovna, pač pa tudi mehke veščine in predvsem veščine obvladovanja svojih čustev, počutja in s tem tudi svojega časa. Na ta način boste kup tudi največjim spremembam, se znali organizirati in se okrepiti z viri, psihološkimi, finančnimi in kadrovskimi, ko bo to potrebno. Iz te